Samling af bestemmelser Københavns Kommune 1947
837
1947.
Cirk. vedr. Rationeringen af Tekstilvarer.
Herefter kan det Restrnaal, der fremkommer til sidst ved 24 Sept. normal Udmaaling af et Stykke Stof, sælges nden Aflevering Nr- 206. af Rationeringsmærker, forsaavidt det paaga^ldende Rest- maal ikke overstiger nedenstaaende Længder: K 1, K 2, K 3 .......................... under % Meter K B 1 .............................................. under 1 Meter KB 2 .............................................. under % Meter En Detailhandlers samlede Salg af Restrnaal maa dog ikke overstige 3 pCt. af det Salg af Metervarer, der finder Sted efter den 1. Oktober 1947 , og det Antal Meter, Resterne andra ger, skal Maaned for Maaned opføres paa Regnskabsarket. Nr. 206. Min.-Tid. A. 303--304. lndenrigsmin.s Cirk. til samtlige Kommunalbesty- 24 Sept. relser udenfor København og Frederiksberg ang. Bøde for ^ r‘ Skattesvig vedrørende de kirkelige Afgifter. I Indenrigsministeriets Cirkulære af 29. Juni 1933 til samtlige Kommunalbestyrelser udenfor København og Frederiksberg angaaende Ligning og Opkrævning m. m. af kirkelige Afgifter er det under Afsnit II, 6. sidste Stykke, bl. a. udtalt, at Straffebestemmelserne i § 28 i den da gæl dende kommunale Skattelov Nr. 73 af 29. Marts 1924 i Anledning af urigtig Selvangivelse m. m. ikke vil kunne bringes til Anvendelse paa de kirkelige Afgifter. I den senere kommunale Skattelov Nr. 28 af 18. Februar 1937 er der ej heller givet Hjemmel for at anvende de i Lovens § 43 indeholdte Straffebestemmelser paa de kirkelige Afgifter. Man henleder imidlertid Kommunalbestyrelsernes Op mærksomhed paa, at der nu ved Bestemmelserne i § 13, Stk. 3, i Lov Nr. 392 af 12. Juli 1946 om Selvangivelsen af Indkomst og Formue m. v. er tilvejebragt Hjemmel for Ikendelse af Bøde for Skattesvig ogsaa forsaavidt angaar de kirkelige Afgifter, hvorfor ovennævnte Bemærkning i Indenrigsministeriets Cirkulære af 29. Juni 1933 ikke læn gere har Gyldighed, forsaavidt angaar Oplysninger, der er afgivet efter sidstnævnte Lovs Ikrafttræden den 17. Juli 1946, jfr. Lovens § 18, Stk. 3. Nr. 207. Min.-Tid. A. 310.
Made with FlippingBook