Samling af bestemmelser Københavns Kommune 1947

861

1947.

Æ ndr. i Lov om Udskriv, af Formuestigningsafgift m . m .

til nærværende Lov tilhørte den afgifts- eller laanepligtige, 30 Sept. dennes Ægtefælle eller hans Dødsbo eller Arvinger (jfr. Nr. 385. Eengangsskattelovens § 35, Stk. 6 og 7) eller Personer og Institutioner m. v., mod hvem den afgifts- eller laaneplig­ tige har Regresret i Henhold til Eengangsskattelovens § 45. 2) Hvor Ihændehaverpapirer etter nærværende Lovs Ikrafttrædelse afleveres til Berigtigelse af Afgifts- eller Laanebeløb, skal medfølge en Erklæring paa Tro og Love fra den, hvem Papirerne tilhører, eller af hvem de forvaltes, om, at den i Stk. 1 nævnte Betingelse for Papirernes Be­ nyttelse til Berigtigelse af Afgifts- eller Laanebeløbet er til Stede. Hvor Midlerne forvaltes af et Institut, en Skifte­ ret eller anden offentlig Myndighed, træder Attest fra Insti­ tuttet m. v. i Stedet for Tro og Love-Erklæringen. Finans­ ministeren fastsætter Formen for den nævnte Erklæring eller Attest. 3) Finansministeren skal være bemyndiget til at dis­ pensere fra Bestemmelsen i Stk. 1 i Tilfælde, hvor den afgifts- eller laanepligtige ønsker helt eller delvis at berigtige de i Henhold til Eengangsskatteloven paalignede Ydelser ved Optagelse af Laan i Kredit- eller Hypotekforening. Er Laanebegæring først indgivet efter Dagen for Forelæg­ gelsen af Forslaget til nærværende Lov, kan Dispensation dog kun meddeles,, saafremt det godtgøres, at Ydelsernes Berigtigelse nødvendiggør Optagelse af saadant Laan. § 5. Aflevering af Ihændehaverpapirer til Berigtigelse af Afgifts- eller Laanebeløb kan efter 2 Maaneders Dagen for nærværende Lovs Ikrafttrædelse ikke længere finde Sted. Under ganske særlige Omstændigheder kan Finans­ ministeren forlænge Fristen. § 6 . x) Afgifts- eller laanepligtige, som ikke ved nærværende Lovs Ikrafttrædelse har modtaget Opkrævning fra Amtstuen paa Afgifts- eller Laanebeløbet, og som ønsker helt eller delvis at berigtige Afgifts- eller Laanebeløbet ved Aflevering af Ihændehaverpapirer, kan, senest paa 2 Ugers Dagen for nærværende Lovs Ikrafttrædelse, frem-

Made with